La primera edició en línia del concurs DKV Fresh Art KIDS tanca amb 2.529 participants

Els tres guanyadors són escolars de Zamora, Badalona i Càceres que han elaborat i compartit dibuixos amb missatges positius per a infants hospitalitzats

DKV ha clausurat la primera edició en línia de DKV Fresh Art KIDS amb un èxit rotund: 2.529 nens i nenes han participat, amb un total de 2.568 obres d'art presentades, en un projecte en què s'han implicat 130 centres escolars i vora de 320 tutors de tota Espanya. Els guanyadors són Zaira Casado, del centre Tres Ríos, de Zamora, en la categoria individual; Xavier Moreno, del centre Maristes Champagnat Badalona, en la categoria de Primària; i Iván Rojo, de l'IES Universidad Laboral de Cáceres, en la categoria de Secundària.

Els participants han presentat obres de temàtica lliure amb l'únic requisit que contingués un missatge positiu adreçat als infants hospitalitzats dels diferents centres sanitaris d'Espanya. Un cop finalitzat el concurs, DKV comparteix les obres presentades amb infants hospitalitzats a tot el país.

Els guanyadors han estat escollits per votació a través de la plataforma web i han obtingut un iPad cada un. Així mateix, els 6 centres escolars que han presentat les obres més votades han rebut també un iPad cada un.

DKV Fresh Art KIDS és un concurs creat amb la intenció d'impulsar la creativitat i la innovació dels infants i adolescents (de 3 a 16 anys) a través de l'art; promou les inquietuds artístiques entre els alumnes de Primària i ESO i premia aquells que destaquen per la seva creativitat en algun camp d'expressió de l'art contemporani.

A més, en aquesta ocasió, el concurs ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Theodora i el col·lectiu artístic Boa Mistura. Durant el mes de desembre, la Fundació Theodora ha dut el seu Dr. Sonrisa a sis centres escolars en diferents ciutats espanyoles per fomentar la participació en el concurs. Els participants van tenir l'oportunitat de dur els seus dibuixos als centres hospitalaris de Barcelona, Madrid, Zaragoza, Sevilla i la Corunya.

Així mateix, la setmana del 14 de desembre, Boa Mistura va crear un mural a l'hospital Gregorio Marañón de Madrid, per decorar un espai de la planta de Pediatria i va estar treballant conjuntament amb infants hospitalitzats i els dos Fresh Artistes guanyadors en l'especialitat d'art mural en la passada edició del premi DKV Fresh Art.

Aquest concurs està integrat en el programa d'art ARTERIA DKV, a través del qual DKV Seguros promou diferents accions dirigides a fomentar la creació artística, com una via de comunicació i expressió, motor de salut i forma de potenciar el desenvolupament personal.

El programa ARTERIA DKV inclou també la Col·lecció DKV, el concurs "DKV Fresh Art" adreçat a estudiants preuniversitaris i la càtedra d'empresa DKV Arte y Salud en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV), que contribueix a la formació i difusió de nous artistes.