DKV presenta “Quiérete Mucho”, un programa de voluntariat per prevenir i erradicar els trastorns de conducta alimentària (TCA)

Es tracta d'un programa que convida professionals de DKV i de la Fundació Integralia DKV a ajudar en la identificació i denúncia de webs que fan apologia dels TCA

DKV i la Fundación APE han signat un acord per prevenir i erradicar els trastorns de conducta alimentària (TCA) entre la població, dins del programa de voluntariat corporatiu de DKV Quiérete Mucho. Com a part d'aquesta aliança, que s'emmarca en l'estratègia de l'asseguradora de fomentar hàbits de vida saludable, professionals de la companyia i de la Fundació Integralia DKV han començat a ajudar a rastrejar la xarxa per identificar i denunciar aquelles pàgines que fan apologia d'aquest tipus de trastorns alimentaris, amb l'objectiu final de contribuir a eliminar-les, en col·laboració amb les autoritats i administracions competents.

En paraules de Francisco Peña, responsable de l'àrea de Voluntariat Corporatiu de DKV, “estem molt satisfets amb aquesta col·laboració, ja que les finalitats d'aquest projecte s'ajusten totalment a la nostra estratègia d'aconseguir un món més saludable, i, alhora, ens permet oferir als nostres treballadors un projecte de voluntariat que combina a la perfecció les seves ganes d'ajudar amb el seu coneixement d'internet i xarxes socials”.

Per facilitar la identificació de continguts i criteris de cerca, la Fundación APE ha posat a disposició de DKV un equip de professionals liderat pel Dr. Ignacio Jáuregui Lobera, director de l'Institut de Ciències de la Conducta i expert en trastorns de conducta alimentària, que han format els empleats que participen en aquest programa sobre aquests trastorns.

Els trastorns de conducta alimentària a Internet

Els principals TCA són l'anorèxia, la bulímia i l'afartament compulsiu, a banda d'altres anomenats “no especificats”. En molts llocs web, els adolescents que pateixen algun tipus de TCA troben la informació que necessiten per autoafirmar-se en el fet que no pateixen una malaltia, sinó que porten "un estil de vida" i, a més, també coneixen altres persones que pensen com ells. En aquest sentit, molts d'aquests portals recullen des de pautes i estratègies per perdre pes o ocultar símptomes, a consells per seguir una dieta rigorosa, passant per curses per perdre pes o fomentar el dejuni, trucs per autolesionar-se de manera efectiva o fins i tot manuals per suïcidar-se.

“Amb la col·laboració de DKV aconseguirem identificar aquest contingut nociu que cal eliminar”, explica el fundador i patró de la Fundació APE Carlos Peralta. I afegeix: “Els adolescents reben missatges i anuncis perillosos dels mitjans de comunicació i les xarxes socials. I en un món en què les xarxes socials manen, els joves han de tenir armes per fer-los front”.

A més, la iniciativa, que durarà fins al pròxim mes d'octubre, també servirà per promoure hàbits alimentaris saludables entre infants i adolescents a través de diverses activitats i conferències organitzades per DKV. És el cas de la xerrada sobre els trastorns de conducta alimentària (TCA) i la seva relació amb l'entorn social que l'asseguradora va oferir aquest dimarts a la Torre DKV de Zaragoza, amb la participació dels ja esmentats Dr. Ignacio Jáuregui Lobera, director de l'Institut de Ciències de la Conducta, Carlos Peralta, fundador i patró de la Fundació APE, i Francisco Peña, responsable de Voluntariat Corporatiu de DKV, a més del cap de Delictes Tecnològics de la Policia Nacional a Aragó, José María Otín.