DKV i la Fundació Vila Casas inauguren l'exposició “Soñando una posibilidad” a l'espai Volart

La mostra estableix un diàleg entre artistes de la Col·lecció DKV i d'altres de la Col·lecció Fundació Vila Casas, que s'uneixen per primera vegada

DKV i la Fundació Vila Casas han inaugurat l'exposició “Soñando una posibilidad. Diálogo entre las Colecciones Fundació Vila Casas y DKV”, dins la programació de la temporada de tardor de l'espai Volart. Ambdues col·leccions s'uneixen, per primera vegada, amb l'objectiu d'establir una interacció entre artistes que desdobli i multipliqui significats i, alhora, creï nous itineraris estètics.

Per fer-ho, l'exposició “Soñando una posibilidad” estableix un diàleg entre artistes de la Colecció Fundació Vila Casas, definida a través de la mirada del col·leccionista Antoni Vila Casas, i diversos creadors de la Col·lecció DKV, creada a partir dels objectius fundacionals de vincular l'art a la salut, i que disposa d'una col·lecció d'artistes contemporanis espanyols que atorga una especial atenció als artistes emergents.

Les comissàries de l'exposició, Natàlia Chocarro i Alicia Ventura, han rebutjat qualsevol classificació cronològica, de pertinença a una tendència artística concreta o del suport mateix, a la cerca de microrelats que continguin un discurs hermenèutic del qual es pugui extreure informació sobre el seu significat. En aquest sentit, cal destacar, també, que l'escenari de l'exposició el conforma un context contemporani convuls on els creadors edifiquen un univers propi.

La mostra es podrà visitar fins al 30 de desembre de 2018.

La Col·lecció DKV, una aposta pels artistes emergents

La Col·lecció DKV configura un ric panorama del context de l'art contemporani espanyol en el segle XXI i gairebé tots els artistes que són representats en la Col·lecció DKV han guanyat visibilitat en les darreres dues dècades. La Col·lecció DKV ha apostat per acompanyar la trajectòria d'artistes joves i de mitjana carrera, i ha esdevingut una de les apostes institucionals més actives i decidides dels últims temps i, alhora, un arxiu visual de les moltes tendències o línies empreses pels nostres artistes contemporanis.

Per tot això, la Col·lecció DKV permet conformar i proposar narratives inèdites que, com aquesta, es poden adaptar a contenidors d'índole molt diversa, bé sigui, com en aquest cas, un patrimoni arquitectònic modernista, una església construïda al segle XVII amb un imponent retaule, un edifici històric del final del segle XVIII o un espai neutre destinat a l'exposició d'art contemporani.

La Col·lecció DKV s'integra dins del programa DKV ARTERIA, que engloba diversos projectes que utilitzen l'art com a eina de comunicació amb l'objectiu de millorar la salut i la qualitat de vida de les persones. Des de DKV ARTERIA es treballa, a més, en la humanització dels espais hospitalaris per tal de millorar l'experiència dels pacients i acompanyants.