DKV i la Fundació Plant-for-the-Planet s'uneixen per plantar 150 arbres a Ejulve (Terol)

Durant la jornada també es va presentar la Xarxa d'Ambaixadors per la Justícia Climàtica de Plant-for-the-Planet a Terol

DKV i la Fundació Plant-for-the-Planet van organitzar ahir un acte de plantació d'arbres a Ejulve (Terol), una zona que va tenir un dels incendis forestals més importants que hi ha hagut a Aragó el juliol de 2009 i que va devastar per complet més de 12.000 hectàrees de massa forestal. La zona afectada no estava composta per espècies resilients al foc. Eren, principalment, pinedes d'alta muntanya.

El acto, en el que se plantaron 150 árboles (principalmente diversas variedades d'encinas, robles y sabinas), contó con participaron empleados de DKV en Aragón, encabezados el Dr. Josep Santacreu, consejero delegado de DKV, así como con D. Ovídio Ortín, Alcalde d'Ejulve; Jordi Juanós, director de Plant-for-the-Planet Espanya; Carlos Abad, president del Grup LEADER ADIBAMA; voluntaris de Plant-for-the-Planet i joves de la comarca del Maestrat.

En un acte previ a la plantació, es va presentar el projecte de reforestació de la zona, que té el suport econòmic de DKV, així com el de les iniciatives Leader de la zona, els ajuntaments de la zona que van patir l'incendi el 2009 i diverses empreses que compensaran les seves emissions de CO2 regenerant el bosc d'aquest emblemàtic territori, a més de la Xarxa d'Ambaixadors per la Justícia Climàtica de Plant-for-the-Planet i la seva acadèmia a Terol, composta per 50 nens, nenes i joves de la zona que, com a Ambaixadors per la Justícia Climàtica, es convertiran en guardians del territori rehabilitat.

Aquesta xarxa d'ambaixadors té com a objectiu principal aconseguir que joves de tot el món treballin per solucionar el canvi climàtic a partir de reduir les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, mantenir l'escalfament global del planeta per sota dels 2ºC i plantar 1 bilió d'arbres a tot el món. Avui dia, el projecte ha propiciat que s'hagin plantat més de 14.000 milions d'arbres.

“A DKV fa una dècada que posem el nostre granet de sorra per demostrar el paper fonamental que el medi ambient juga en la salut i la qualitat de vida de les persones i per combatre els seus efectes. Per això no dubtem a donar suport a entitats, com la Fundació Plant-for-the-Planet, que lluiten contra el canvi climàtic”, ha declarat el Dr. Santacreu.

Sobre la Fundació Plant-for-the-Planet

La Fundació Plant-for-the-Planet Espanya és present avui en diferents ciutats espanyoles, com Lleida, Barcelona, Girona, Madrid, Zaragoza, Múrcia o les Canàries, amb més de 40 acadèmies celebrades i 2.800 joves espanyols Ambaixadors per la Justícia Climàtica.

La fundació va ser ideada el 2007 pel jove alemany Felix Finkbeiner, quan tenia 9 anys, després de fer un treball a l'escola sobre com la crisi climàtica afectava el planeta. Com a proposta per lluitar contra aquest problema, Finkbeiner va pensar que tots els infants del món podien plantar un milió d'arbres als seus països per contribuir a netejar l'aire. Quatre anys més tard, el 2011, Felix Finkbeiner, que ara ja és major d'edat, juntament amb els seus pares, que ja eren activistes, van crear la fundació Plant-for-the-Planet, nom que els va cedir les Nacions Unides, juntament amb un comptador mundial d'arbres. DKV Seguros considera que les empreses tenen una responsabilitat social davant els ciutadans i aposta pel desenvolupament sostenible. L'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics, a través de bons productes i un bon servei, és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.