Fundació Integralia DKV i Fundades presenten a Ses Majestats els Reis el projecte d'inserció laboral de persones amb discapacitat al Perú, impulsat amb el suport d'AECID

La Fundació Integralia DKV, amb el seu soci local Fundades, imparteix cursos per millorar l'ocupabilitat de les persones amb discapacitat a través de la formació en el sector de contact center.

La Fundació Integralia DKV i han presentat avui el projecte PeruintegraII davant de Ses Majestats els Reis a l'Oficina Tècnica de Cooperació de l'Ambaixada d'Espanya a Lima, al Perú. Han estat presents a l'acte Pilar Moya, directora de Cooperació Internacional de la Fundació Integralia DKV; Lucía Claux, fundadora i presidenta de FUNDADES, i Ses Majestatsels Reis Felipe i Letizia, amb motiu del viatge d'Estat que estan duent a terme a la República del Perú, que serveix per reforçar les relacions bilaterals entre ambdós països.

PeruintegraII, un projecte que va impulsar el 2017 la Fundació Integralia DKV, juntament amb les Fundacions Fundades, Emplea i UNED, va néixer amb l'objectiu de millorar l'ocupabilitat de les persones amb discapacitat a través de la formació en el sector del contact center. Gràcies a aquesta iniciativa, en marxa des de 2017, 72 persones amb discapacitat han aconseguit una feina estable. Des de l'inici del programa, també s'han dut a terme set cicles formatius dels quals s'han beneficiat un total de 122 alumnes.

Quan les persones amb discapacitat acaben el programa formatiu que imparteix la Fundació Integralia DKV, les empreses cooperants en el projecte els ofereixen oportunitats laborals perquè puguin entrar en el mercat professional amb èxit. Així mateix, s'ha creat un contact center propi amb capacitat per a 20 teleoperadors per oferir un servei de cites mèdiques.

Els cicles formatius, cofinançats per l'Agència Espanyola de Cooperació al Desenvolupament (AECID), es desenvolupen majoritàriament a la localitat de Comas (al nord de Lima), amb programes de 200 hores lectives destinades a formar els alumnes en matèria d'atenció telefònica i en la millora d'habilitats “toves”. També s'hi reforcen valors com l'autoestima, la motivació, l'empatia i la comunicació assertiva.

El projecte també ofereix cursos a preparadors laborals amb l'objectiu que aquests adquireixin les competències necessàries per conèixer més de prop la realitat de les persones amb discapacitat. D'aquesta

manera, obtenen eines que els ajuden a facilitar la seva inserció. El curs, de 200 hores, tracta temes com els drets de les persones amb discapacitat, el contacte amb el mercat en la cerca de feina, la instrucció i el suport en el lloc de treball.