DKV dona 5.950 € a 4 entitats socials a través de la campanya de Matchfunding #DKVGivingTuesday

ARBADA, AFA Bierzo, ADELA Madrid i AMDEM són les 4 entitats guanyadores del repte

DKV s'ha sumat al moviment solidari Giving Tuesday amb la campanya de matchfunding #DKVGivingTuesday. Amb l'objectiu de complementar la XIV Convocatòria d'Ajudes Socials de Salut “Tu decideixes” 2018-2019, la companyia ha llançat un repte solidari dirigit a les 52 entitats finalistes d'aquesta edició i les ha animat a compartir el seu projecte a través de la plataforma de crowdfunding social migranodearena.org, amb l'objectiu de sumar finançament als seus projectes socials. De les 21 entitats que han pujat el seu repte, les quatre iniciatives que més han recaptat han estat premiades per DKV, que ha igualat la xifra que havien aconseguit a migranodearena.org, i s'ha sumat un total de 5.950 euros en donacions.

ARBADA, AFA Bierzo, ADELA Madrid i AMDEM han estat les 4 iniciatives que més donacions han aconseguit. ARBADA, la missió de la qual és dotar amb recursos i habilitats la gent jove amb trastorns de la conducta alimentària, ha quedat en primera posició i ha aconseguit recaptar 2.940 €. La segona a obtenir més donacions ha estat AFA Bierzo, amb 2.060 €. Aquesta entitat cerca incrementar la qualitat de vida de les persones amb Alzheimer i els seus familiars. En tercera posició hi ha ADELA Madrid, que fa fisioteràpia respiratòria per a les persones afectades d'ELA. L'entitat ha recaptat 1.300 €. Finalment, la quarta entitat que més ha recaptat ha estat AMDEM, que ha aconseguit 650 €. La seva missió és crear tallers de prevenció i tractament de la simptomatologia de l'esclerosi múltiple.

La campanya #DKVGivingTuesday es va llançar l'1 de novembre i va finalitzar el 29 de novembre, dos dies després de Giving Tuesday, un moviment global nascut als Estats Units a fi de promoure la solidaritat després de dos dels dies més consumistes de l'any, el Black Friday i el Cyber Monday. El crowdfunding solidari és una manera d'ajudar a finançar projectes d'entitats socials gràcies a la suma de les petites ajudes de moltes persones. Mitjançant la fórmula de matchfunding, que combina el finançament col·lectiu (crowfunding) amb el suport institucional o empresarial, DKV complementa les aportacions ciutadanes activant un efecte multiplicador.

DKV considera que les empreses tenen una responsabilitat davant dels ciutadans i aposta per ser un negoci responsable: l'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics a través de bons productes i un bon servei és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

De fet, la responsabilitat empresarial és un dels pilars sobre els quals s'assenta l'estratègia de la companyia. Aquesta forma part de la seva missió com un aspecte clau en la manera d'entendre el negoci i es basa en donar resposta a les expectatives ètiques, socials i mediambientals de tots els grups d'interès: treballadors, clients, personal sociosanitari, mediadors, proveïdors, administració, societat, etc.