Els infants espanyols prefereixen entretenir-se amb joguines, amics i familiars abans que jugar amb el telèfon mòbil o les videoconsoles, o veure la televisió

No obstant això, el 45% dels infants actua de forma sedentària entre una i dues hores al dia

Els regals tecnològics són els regals estrella d'aquestes darreres festes. Ordinadors, consoles, mòbils o tauletes es demanen cada cop més i estan substituint progressivament les joguines analògiques d'antany per establir-se en el top vendes.

Malgrat això, el I Estudi de salut i benestar en la infància, elaborat per DKV i l'Hospital Sant Joan de Déu, constata que els infants espanyols prefereixen jugar amb joguines (74%), amb els seus amics (72%), o amb els seus pares i mares (62%), abans que interactuar amb el telèfon mòbil (25%), jugar amb videoconsoles (24%) o mirar la televisió (58%).

A més, l'estudi de DKV, basat en entrevistes a més de 2.000 pares i mares amb fills fins als 10 anys, confirma que el 45% dels infants actua de forma sedentària entre una i dues hores diàries, bé estant asseguts o estirats mirant la televisió, o navegant o jugant amb la tauleta tàctil, mentre que el 39% són sedentaris menys d'una hora al dia, i el 5%, en absolut.

Per tant, encara que l'11% passa entre 2 i 3 hores exposat a les pantalles, superant les recomanacions del Ministeri de Sanitat sobre temps d'inactivitat, la majoria segueix els límits establerts de menys de 2 hores al dia d'ús de pantalles. Unes dades positives que es complementen amb el 72% dels pares que consideren que el grau d'activitat física que fa el seu fill/a és bo

En aquest sentit, el Dr. Rafael Casas, psiquiatre expert en obesitat infantil, recorda que l'ús excessiu dels dispositius digitals pot afavorir l'aïllament dels infants, dificultar la comunicació amb la família i els amics i promoure el sedentarisme, cosa que, al seu torn, pot incidir en molts altres aspectes destacats del correcte desenvolupament de l'infant, com la socialització o la probabilitat de presentar obesitat a mitjà termini.

Per tant, és fonamental que els pares controlin l'ús d'aparells tecnològics com a opció d'entreteniment, a més d'estimular jocs en grup, amb amics i amb la família.

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat a través d'accions adreçades als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.