Dues fundacions catalanes reben 23.500 € d'ajuda de DKV Seguros

La Fundació Privada Amics de la Gent Gran y AFASAF (Asociación de Familias Afectadas de SAF) reciben, 11.500 € y 12.000 € respectivamente, en el marco de la XII Convocatoria d'Ayuda a Proyectos Sociales de Salud y Discapacidad de DKV Seguros.

DKV Seguros ha donat 11.500 € a la Fundació Privada Amics de la Gent Gran. Aquest donatiu s'emmarca en la XII Convocatòria d'Ajuda a Projectes Socials de Salut i Discapacitat de DKV Seguros, en la categoria d'Envelliment actiu, que premia projectes per a la millora de la qualitat de vida de la gent gran i posa èmfasi especialment en la prevenció i en la millora i el manteniment de les facultats cognitives.

El projecte “Activitats de socialització per a gent gran en risc d'exclusió social”, presentada per la Fundació Privada Amics de la Gent Gran, s'uneix als altres programes que la fundació desenvolupa per lluitar contra la soledat i la marginació de la gent gran mitjançant l'acció de voluntaris i la sensibilització de la societat, inspirant-se en la filosofia de l'entitat francesa Les Petits Frères des Pauvres.

La XII Convocatoria d'Ayuda a Proyectos Sociales de Salud y Discapacidad de DKV Seguros, ha premiado, también con 12.000 €, a AFASAF por su proyecto “EL SAF, un gran desconocido”, presentado en la categoría de Discapacidad, que premia acciones que apoyen la integración social y laboral de personas con discapacidad física o sensorial, mental o intelectual. L'objectiu d'aquesta associació és millorar la qualitat de vida dels nens i adolescents afectats per la síndrome alcohòlica fetal (SAF) i de les seves famílies, obtenir el reconeixement social i públic d'aquesta síndrome i fomentar-ne la recerca mèdica.

A la signatura dels convenis i lliurament dels talons, que ha tingut lloc a la sucursal de DKV Seguros a Barcelona, hi han estat presents Josep Benet, director de la sucursal de Barcelona, i Daniela Toro, coordinadora d'Acció Social de DKV Seguros. Per part del Fundació Privada Amics de la Gent Gran, hi han assistit Albert Quiles, director gerent, i Miriam Millan, coordinadora de Sensibilització i Captació de Fons. Per part de l'AFASAF, s'ha comptat amb la presència de Teresa Núñez, presidenta de l'associació, i Florencio Calero i Yolanda Pino, membres de l'AFASAF.

DKV Seguros lliurarà ajudes per un valor de 103.474 euros a nou entitats en el marc de la XII Convocatòria d'ajuda a projectes socials de salut i discapacitat. Aquests ajuts beneficiaran directament més de 120.000 persones. Aquests projectes han estat reconeguts amb un màxim de 12.000 €, fins a arribar als 103.000 dels quals disposa l'entitat asseguradora, per finançar-ne les causes en qualsevol de les cinc categories establertes: salut i medi ambient, suport a pacients, discapacitat, envelliment actiu i prevenció i promoció de la salut, que inclou dues subcategories guanyadores per premiar projectes que millorin la salut i la qualitat de vida de persones desafavorides, d'una banda, i la prevenció de trastorns alimentaris, de l'altra.

Els nou projectes guanyadors s'han escollit entre 63 finalistes gràcies a més de 28.000 vots que han emès treballadors, mediadors, professionals sanitaris, clients i proveïdors, i també el públic general.

que han designat els projectes que rebran ajuda econòmica a través de la campanya Tú decides. Explica'ns quin projecte t'agradaria convertir en realitat. La resta, deixa-ho a les nostres mans”.

Des del 2005, DKV Seguros ha finançat 90 entitats amb més d'un milió d'euros i ha beneficiat més de 262.700 persones. L'objectiu d'aquesta iniciativa és donar suport a projectes socials per millorar el benestar i la qualitat de vida de persones desafavorides. El propòsit és aconseguir que els grups d'interès presentin i apadrinin projectes.

Empresa responsable

DKV Seguros considera que les empreses tenen una responsabilitat social vers els ciutadans i aposta pel desenvolupament sostenible. L'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics, a través de bons productes i un bon servei, és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

De fet, la responsabilitat empresarial és un dels pilars sobre els quals s'assenta l'estratègia de la companyia. La responsabilitat empresarial forma part de la seva missió empresarial com un aspecte clau en la manera d'entendre el negoci de la companyia, i es basa a donar resposta a les expectatives de tots els grups d'interès: empleats, clients, metges, mediadors, administració, societat, etc.

L'asseguradora confia que continuarà ampliant el nombre de beneficiaris de les ajudes a projectes socials de salut i discapacitat en els pròxims anys, ja que vol respondre a l'ambició del projecte de responsabilitat social empresarial de la companyia, basada en la salut.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. ERGO, present en més de 30 països, concentra la seva activitat a Europa i a l'Àsia, oferint un complet espectre d'assegurances, provisió i serveis. Prop de 43.000 persones treballen per al grup, entre empleats i agents comercials. ERGO pertany a Munich Re, un dels líders mundials en assegurances i reassegurances.

A Espanya, el Grup DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.