La falta de temps impedeix que les madrilenyes mantinguin una vida sana

Només una de cada 200 dones manté una vida molt saludable, segons l'estudi de DKV Seguros, i fins a un 61% de les madrilenyes se sent gens o poc realitzada a nivell professional. Las mujeres de la capital son las mejores en prevención médica y ginecológica, ya que realizan las revisiones anuales recomendadas en la mayoría de casos.

El 0,5% de les madrilenyes, o una de cada 200, manté un estil de vida molt saludable segons el IV Estudi d'hàbits de vida saludable i benestar en les dones, que ha elaborat l'Institut DKV de la Vida Saludable amb la col·laboració de la Universitat Rey Juan Carlos. La dada coincideix amb la mitjana espanyola d'un informe que analitza aspectes com el consum d'alcohol i tabac, el descans, la pràctica d'exercici físic, l'alimentació i la hidratació, i les revisions mèdiques i ginecològiques. La mostra total de l'estudi és de més de 3.000 enquestades per tot el territori espanyol.

Dues de cada tres dones de la capital asseguren que gaudeixen d'un bon nivell de benestar general, malgrat que gairebé la meitat de les madrilenyes sent entre una i quatre emocions negatives per setmana. A més, la meitat de les ciutadanes de Madrid no aconsegueix mantenir hàbits de vida saludables, principalment per manca de temps (50%). Aquesta dada contrasta amb la resta de comunitats, on la principal raó per descuidar la vida sana és la motivació i no la falta de temps. D'altra banda, el consum d'alcohol (72%) i tabac (28%) es troben per damunt de la mitjana espanyola, així com el temps que les dones madrilenyes passen davant d'una pantalla: un 43% de les enquestades consumeix més de 3 hores extralaborals de pantalla al dia.

Crida l'atenció la conciliació saludable de les dones de Madrid. D'altra banda, mentre que la conciliació personal segueix la línia de la resta d'espanyoles (un 81% es mostra conforme o totalment realitzada amb la seva situació personal), en l'àmbit professional els resultats són més preocupants. Fins a un 61% de les enquestades en la capital assegura que se sent gens o poc realitzada a nivell professional, una dada que contrasta amb el fet que el 38% de les dones espanyoles que declaren que no estan satisfetes amb la seva vida laboral. Així, només un 14% de les madrilenyes se sent totalment realitzada amb la seva feina.

Les millors en prevenció

Les madrilenyes destaquen per cuidar al màxim la seva salut, ja que Madrid és la comunitat autònoma que millor compleix les recomanacions dels experts pel que fa a revisions mèdiques i ginecològiques. Fins a un 53% de les dones de la capital fan la revisió mèdica anual recomanada, mentre que un 56% de les enquestades fa una revisió ginecològica l'any, fonamental per a la detecció precoç de malalties com el càncer de mama.

Cal destacar que el 30% de les dones de Madrid es mediquen cada dia, principalment per molèsties lleus i malalties cròniques. Un 32%, tanmateix, assegura que no es medica mai, en línia amb la mitjana nacional. Respecte als bons hàbits en matèria alimentària, la majoria de les madrilenyes reparteix els seus àpats de forma saludable (cinc al dia), i fins a un 61% beu d'un a dos litres d'aigua al dia, la quantitat recomanada.

Activitat física i descans

L'estudi de l'Institut DKV de la Vida Saludable té en compte l'activitat física i el descans de qualitat com a essencials a l'hora de mantenir una vida saludable. Així, el 72% de les enquestades a la capital afirma que fa algun tipus d'activitat física, ja sigui de manera regular o esporàdica, i, d'entre aquestes, una de cada dues dones la fa dues o tres vegades a la setmana i fins a un 20% fa exercici diàriament.

Respecte al descans, les madrilenyes dormen més durant els caps de setmana que els dies de cada dia. Concretament, un 43% dorm més de set hores de dilluns a divendres, mentre que aquesta xifra augmenta fins al 77% els dissabtes i els diumenges.

Puedes consultar el estudio completo aquí.