DKV aposta per la qualitat del servei i els seus clients li atorguen un nivell de satisfacció global de 8,4 punts en les seves assegurances

La companyia fa balanç de la seva activitat i la seva estratègia en l'informe corporatiu integrat 2015

El Grup DKV presenta avui el seu informe corporatiu integrat 2015 que, sota el títol “Realment interessats en tu”, recull tota l'activitat de la companyia en matèria econòmica, social i ambiental. L'informe revela dades objectives que demostren l'aposta de DKV per oferir un servei de qualitat que redunda en la satisfacció dels clients: el 2015, ha aconseguit una reputació excel·lent entre els seus clients segons RepTrak i una satisfacció global de 8,4 punts amb les seves assegurances. Així mateix, ha aconseguit reduir a 6 dies el temps mitjà de resolució de dubtes, amb un 99% dels dubtes resolts dins del termini.

DKV és també l'asseguradora de salut més ben valorada per la seva qualitat en el servei pel baròmetre ADECOSE (associació líder de les corredories professionals del mercat espanyol).

En palabras del presidente de DKV Seguros, Javier Vega de Seoane, “este ejercicio ha sido un año de reflexión, en el que hemos realizado el balance de nuestro plan estratégico y diseñamos nuestro nuevo marco y objetivos para 2020”.

En este sentido, el Consejero Delegado de DKV, el Dr. Josep Santacreu, explica que la compañía ha puesto el foco en “la experiencia del cliente”, con el objetivo de seguir aportando valor a los clientes. “Somos conscientes de las oportunidades que ofrece en este sentido el mundo digital”, explica el Dr. Santacreu, quien añade: “Hem llançat una nova aplicació mòbil gratuïta per als clients de DKV, amb la qual poden consultar el quadre mèdic, les dades de les pòlisses, localitzar sucursals i Espais de Salut DKV, així com accedir a promocions especials”.

L'“informe integrat” és una eina de report empresarial que contribueix a la transparència de la companyia i alhora ofereix una visió més clara de la capacitat de creació de valor de DKV Seguros a través del seu model de negoci i del seu sistema de gestió. Per elaborar-lo, l'asseguradora ha seguit per segon any la versió 4.0 de Global Reporting Initiative (GRI) en el seu nivell de conformitat “Exhaustiu”, que és el màxim. Además de los principios definidos por GRI G4, DKV también cumple con las pautas establecidas por AA1000 (inclusividad, relevancia, respuesta).

Este año, como novedad, el informe cuenta con un nuevo capítulo e transparencia en el que se destacan datos como el número de documentos revisados con criterios de claridad y transparencia (350), el tipo d'atención a los clientes en redes sociales o las consultas y reclamaciones de la DGS.

Un año con un balance positivo
A nivel económico, cabe destacar que DKV ha alcanzado este año un volumen total de facturación del Grupo DKV alcanzó los 710 millones d'euros, lo que supone un crecimiento del 3,5% respecto al año anterior.

Així mateix, els Espais de Salut DKV s'han convertit en la primera cadena de clíniques amb la certificació de qualitat ISO 9001, mentre que els centres dentals han aconseguit l'UNE 179001. L'ISO 9001 demostra la capacitat dels centres per proporcionar un servei que satisfaci els requisits del client, amb un compromís de millora contínua. L'UNE 179001 certifica la qualitat en aspectes relacionats amb l'organització del centre, les instal·lacions i els equips, la formació i qualificació dels professionals o els processos directament relacionats amb l'assistència sanitària.

Pel que fa als empleats, l'informe acredita un 95,6% de contractes indefinits i més de 900.000 euros d'inversió en formació. A més, la companyia torna a ser un dels Best Workplaces a Espanya i ha rebut el premi especial de conciliació, convocat el 2015 per primera vegada. En aquest sentit, la companyia compta amb un 22,22% de dones en l'alta direcció i amb un 61,4% de dones en plantilla.

Pel que fa als mediadors, a més de la valoració positiva d'ADECOSE (l'associació líder de les corredories professionals del mercat espanyol), cal assenyalar que la plataforma per dinamitzar l'actuació responsable dels mediadors de DKV, Medialia, ha aconseguit la participació de 967 mediadors.

D'altra banda, la seu corporativa de la companyia, la Torre DKV a Zaragoza, ha obtingut la certificació LEED Gold en la categoria CI (Comercial Interiors), corresponent a la reforma d'interiors, després de superar els requisits establerts pel Building Certification Institute. DKV va optar per aquesta certificació per les característiques de l'obra que es va haver de fer per condicionar la torre.

Fites i iniciatives 2015: inclusión, solidaridad y medio ambiente
  • El 2015, la Fundació DKV Integralia va celebrar el seu 15è aniversari amb la creació d'un documental en què es recullen l'experiència i el dia a dia dels treballadors de la Fundació. Es tracta del documental “Yo elijo trabajar” (https://www.youtube.com/watch?v=bNP4C-I_1q8).

En els seus gairebé 16 anys d'activitat, la Fundació ha aconseguit crear 802 llocs de treball i ha beneficiat 1.483 persones de manera global, totes elles afectades per discapacitats físiques greus (lesions medul·lars, paraplegies i tetraplegies) o per malalties degeneratives, com l'esclerosi múltiple o la diabetis crònica.

A més, el 2015 DKV Seguros ha creat el programa Salud & Company, vinculat a les seves cobertures d'assegurança de Salud Corporativo i que ofereix a les empreses la possibilitat d'obtenir un diagnòstic de l'estat de salut dels seus empleats. Així, aquest programa permet identificar els riscos i el seu impacte en els resultats de l'organització a curt termini de cara a enfocar correctament programes de promoció de la salut al lloc de treball.

DKV Salud & Company està basat en el “Model d'Empresa Saludable”, la certificació del qual correspon a l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR).
  • Per donar a conèixer a tots els clients els projectes socials en què DKV col·labora i convidar-los a participar-hi, la companyia ha creat la plataforma en línia “Un milió de somriures”. Amb el lema “ser solidari és saludable”, s'ofereix la possibilitat de participar en projectes de voluntariat mediambiental o social, veure una pel·lícula que desperti la consciència o escoltar una llista de cançons amb missatge, entre altres accions. Els clients que sumin “somriures” a través d'aquestes iniciatives poden optar a premis.
  • Després de l'èxit de les dues primeres edicions dels guardons, decidits a Zaragoza i a Madrid, i en què es van rebre més de 600 candidatures, DKV Seguros va llançar el 2015 el III Premi DKV Medicina i Solidaritat.

Aquests premis tenen com a objectiu reconèixer entitats i persones relacionades amb el sector sanitari que treballen per donar suport a o impulsar projectes solidaris, i que ajuden a canviar el món més enllà de la seva tasca estrictament professional.
  • Entre les iniciatives desenvolupades el 2015, també destaca el fet que la companyia ha revisat el seu estil de comunicació escrita per evitar tecnicismes, explicar la legislació i proposar alternatives i ha inclòs números de telèfon provincials com a alternativa al 902.

Les diferents versions de l'informe corporatiu integrat 2015 estan disponibles a http://cat.dkvseguros.com/informe-corporativo-2015