Juan Manuel Castro Prieto presenta la seva obra "Etiopía" a Zaragoza de la mà de DKV Seguros

"Etiopía" és el resultat de quatre viatges al país africà realitzats per l'autor i mostra amb dignitat la varietat social, cultural i religiosa del país

El Premi Nacional de Fotografia Juan Manuel Castro Prieto va presentar ahir la seva obra "Etiopía" a la Sala Multiusos de la Torre DKV de Zaragoza. L'exposició es podrà visitar fins al 10 de setembre.

Aquesta obra és el resultat de quatre viatges al país africà realitzats per l'autor entre 2001 i 2006. Els personatges que transiten per les seves fotografies mostren amb dignitat la varietat social, cultural i religiosa d'un país exòtic i atemporal i permeten a l'autor mostrar una de les característiques de la seva obra: el seu interès per la naturalesa de l'ésser humà.

Juan Manuel Castro Prieto entén la fotografia com una eina per a la representació de sensacions. En els seus viatges a Etiòpia centra la seva mirada en els components ancestrals i primitius que es confronten amb la gradual introducció d'elements occidentals. L'autor afirma cercar la simbologia, la metàfora i la introspecció en les escenes que fotografia i defuig l'etiqueta de fotoperiodista.

Amb Etiòpia com a centre de l'exposició, Castro considera que “és l'únic país de l'Àfrica que mai no va ser colonitzat i això ha marcat profundes diferències amb la resta del continent. Hi pots trobar escenes, formes de vida, situacions que pertanyen a èpoques antigues”. L'autor afirma cercar la simbologia, la metàfora i la introspecció en les escenes que fotografia i defuig l'etiqueta de fotoperiodista. “El meu propòsit a Etiòpia era cercar el que queda de la memòria ancestral de l'ésser humà i veure de quina manera aquesta forma de vida s'està contaminant amb la cultura occidental”, afegeix.

L'artista entén la fotografia com una eina per a la representació de sensacions. D'aquesta manera, els personatges que transiten per les seves fotografies mostren amb dignitat la varietat social, cultural i religiosa d'un país exòtic i atemporal, i permeten a l'autor mostrar una de les característiques de la seva obra: el seu interès per la naturalesa de l'ésser humà.

Economista de formació i fotògraf autodidacte, va ingressar a la Real Sociedad Fotográfica de Madrid al començament dels anys vuitanta. Però va ser un viatge a Cuzco, el Perú, el que marcaria la seva trajectòria artística. La seva obra ha estat recollida en nombroses publicacions i ha estat objecte de diverses exposicions monogràfiques, entre les quals destaquen "Perú, viaje al sol"; "Extraños"; "Esperando al cargo"; "Paseo por el amor y la muerte"; "Perú: Martín Chambi - Castro Prieto", així com la recent "Cespedosa". Castro Prieto va rebre l'any 2015 el Premi Nacional de Fotografia, per la seva “notable aportació a la fotografia espanyola en el seu contingut i estètica i per haver innovat i transformat el llenguatge fotogràfic tradicional, des d'una perspectiva personal”.

Aquesta exposició s'emmarca dins del bloc d'activitats dedicat al programa Arteria, Col·lecció DKV que té lloc a la Torre DKV de Zaragoza entre el 26 de juny i l'1 de setembre i que inclou, també, un diàleg entre Alicia Ventura i Cecilia de Val sobre la fotografia a la Col·lecció DKV, la projecció del documental La sal de la Tierra i un taller de fotografia per a nens. L'agenda completa es pot consultar aquíDKV Seguros impulsa el programa d'art Arteria DKV, amb múltiples iniciatives encaminades a fomentar la creació artística com a via de comunicació i expressió, com a motor de salut i com a forma de potenciar el desenvolupament personal ple. Atès el benefici que l'art i la creativitat poden exercir sobre el nostre benestar, la companyia duu a terme un programa d'accions destinades a millorar la salut de les persones a través de l'art.

ARTERIA DKV inclou, també, el fons d'obres d'art de la Col·lecció DKV, amb prop de 550 obres realitzades per 225 artistes espanyols, el concurs Fresh Art adreçat a estudiants preuniversitaris i la càtedra d'empresa DKV Arte y Salud en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV), que contribueix a la formació i difusió de nous artistes.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. ERGO, present en més de 30 països, concentra la seva activitat a Europa i a l'Àsia, oferint un complet espectre d'assegurances, provisió i serveis. Prop de 43.000 persones treballen per al grup, entre empleats i agents comercials. ERGO pertany a Munich Re, un dels líders mundials en assegurances i reassegurances.

A Espanya, el Grup DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.