Les dones gallegues dediquen poc temps a si mateixes

Juntament amb Castella i Lleó i Madrid, són les que menys es dediquen a la cura personal per culpa de la feina i les obligacions, segons l'estudi de l'Institut DKV de la Vida Saludable. L'estudi també afirma que només una de cada 200 dones espanyoles manté un estil de vida saludable

Galícia és la comunitat autònoma amb més representants entre les dones espanyoles que mantenen uns hàbits de vida saludables. Així ho constata el IV Estudi dels hàbits de vida saludable i benestar entre les dones que ha dut a terme l'Institut DKV de la Vida Saludable amb la col·laboració de la Universitat Rey Juan Carlos. Tot i així, una part de les gallegues afirma que no acaba de gaudir d'un bon grau de benestar perquè no es troba bé físicament (25,3%) o emocionalment (20%).

La mostra confirma que, d'entre les més de 3.000 enquestades per tot el territori espanyol, només un 0,5% de les dones, o una de cada 200, compleixen els mínims establerts per DKV per considerar els seus hàbits com a sans. A Galícia, concretament, el 66% afirma haver-se sentit físicament malalta durant l'últim mes, al·legant que les raons principals per les quals no mantenen hàbits saludables són el temps i la motivació. Davant d'aquesta situació, el 82% assegura fer-se la revisió mèdica general com a mínim una o dues vegades l'any, mentre que el 86% fa el que pertoca amb la revisió ginecològica. Més alarmant en la parcel·la de medicina i prevenció és que el 38,89% pren medicaments diàriament i que el 50% reconeix haver consumit medicaments durant les dues últimes setmanes, encara que els hagin adquirit sense recepta mèdica.

Hàbits saludables i descans

Analitzant el descans de les gallegues, els resultats mostren que se'n van a dormir a una hora raonable i descansen correctament a la nit, però durant el dia són les que declaren dedicar menys temps a relaxar-se. Una quarta part de les enquestades afirma, fins i tot, que no hi dedica ni una hora durant la jornada. De fet, aquest aspecte és el que més atenció suscita ja que, després de Castella i Lleó i Madrid,

són les que asseguren tenir menys temps per dedicar-se a si mateixes: mentre el 12,2% diu que mai o gairebé mai té temps, el 45,56% manifesta que només ho aconsegueix de tant en tant, assenyalant, en la majoria de casos, l'excés de treball i l'acumulació d'obligacions com a motius de l'escassetat.

Activitat física i alimentació

En relació amb el capítol alimentari, les dones gallegues destaquen per ser de les que mengen més fruita, juntament amb les seves veïnes del nord, Astúries, Navarra i Aragó. En general, aposten per menjar productes de la terra per combatre el clima fred i humit característic del territori, condicions que fan que beguin menys aigua que la resta del país. Entre les enquestades en l'estudi de DKV hi ha un 36% que reconeix, fins i tot, no beure ni un litre d'aigua al dia.

A l'apartat d'activitat física, les dones de Galícia també destaquen en diversos aspectes. Sabatilles i roba esportives formen part del decorat si caminem per aquestes terres, encara que sorprenen les xifres corresponents a la quantitat de gallegues que fa exercici físic, ja que només el 30% reconeix fer esport activament. Això sí, les que afirmen practicar-ne són les que ho fan amb més regularitat de tot el país: el 76% en practica alguna modalitat entre dos o tres cops per setmana, moltes d'elles fins i tot diàriament; i la majoria reconeixen fer-ho per una qüestió d'oci (80%) i no per aprimar-se o altres motius.

Pots consultar el resum executiu de l'estudi a http://cat.dkvseguros.com/salud/instituto/estudio-mujer