Els IV Premis DKV Medicina i Solidaritat han reconegut Cirurgia en Turkana, la Dra. Adriana Kaplan, Serortram i la Fundació Recover

Aquests premis reten homenatge a les entitats i els professionals sanitaris més solidaris i tenen una dotació econòmica de 10.000 euros en cadascuna de les seves quatre categories

Cirurgia en Turkana, la Dra. Adriana Kaplan, Serortram i la Fundació Recover han rebut els guardons durant la gala de lliurament dels IV Premis DKV Medicina i Solidaritat, que ha tingut lloc aquest dijous 25 de maig a l'emblemàtic edifici Pignatelli de Zaragoza. A l'esdeveniment hi han assistit al voltant de 200 persones, amb la presència de representants institucionals, del sector sanitari i del tercer sector, com ara l'Excm. Sr. Sebastián Celaya, conseller de Sanitat del Govern d'Aragó, la Dra. Concepción Pilar Ferrer, presidenta del Col·legi Oficial de Metges de Zaragoza, a més del Sr. Antonio Jiménez, secretari general tècnic de la Conselleria de Ciutadania i Drets Socials.

Segons el Dr. Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Seguros: “Ens enorgulleix poder retre homenatge a les persones i entitats que han desenvolupat iniciatives socialment o mediambientalment responsables en l'àmbit de la medicina, la salut i el benestar”. I afegeix, “aquest any és especial per a nosaltres perquè tornem a Zaragoza, lloc on es van iniciar aquests premis i ciutat que acull la nostra seu central”.

Els Premis DKV Medicina i Solidaritat reten homenatge a aquelles persones i entitats anònimes del sector sanitari que, a més de dur a terme la seva tasca professional, treballen també per donar suport o impulsar projectes solidaris, que ajuden a canviar la nostra societat.

Cirurgia en Turkana ha estat la guanyadora a la categoria Premi DKV al Metge Solidari, un reconeixement al voluntariat sanitari de gran impuls, que premia la tasca que fa un grup de professionals de la medicina ajudant la població de la regió de Turkana, a Kènia. L'equip s'ha desplaçat al país africà en 14 ocasions des del 2004 per oferir assistència en cirurgia general i han practicat més de 1.750 operacions.

La Dra. Adriana Kaplan ha estat guardonada amb el Premi DKV a la Trajectòria, que reconeix la llarga dedicació d'un professional o col·lectiu de professionals especialment implicats en tasques socials relacionades amb la medicina i la salut. La Dra. Kaplan, que es troba ara mateix a l'Àfrica, fa honor al premi pels seus més de 30 anys en el camp de la recerca en antropologia mèdica i la seva lluita per erradicar la mutilació genital femenina als països on es practica.

Serortram, gràcies a la tasca de seus dos impulsors, el Dr. David Calvo i el Dr. Alejandro Muset, ha estat mereixedora del Premi al Professional DKV, que dóna suport a l'excel·lent acompliment per part de professionals de la salut o hospitals de DKV Seguros. Des de fa quatre anys, tots dos doctors viatgen aproximadament cinc cops l'any a Angola per proporcionar tractament gratuït i una opció de vida a infants i nadons amb paràlisi de plexe braquial obstètrica total o parcial, així com tractaments pal·liatius a infants afectats de paràlisi cerebral en aquelles comunitats sense recursos.

El Premi a la Innovació en Salut Digital ha anat a parar a la Fundació Recover. Es tracta d'una nova categoria dels Premis Medicina i Solidaritat que reconeix els projectes que aposten per la innovació en e-Health des d'una perspectiva solidària. El “Programa de telemedicina Salud 2.0:África-España profesionales conectados” de la Fundació Recover connecta professionals sanitaris africans amb voluntaris sanitaris espanyols, que els donen suport en la determinació del diagnòstic i tractament dels seus pacients.

Així mateix, s'ha fet una Menció especial del jurat al projecte presentat per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGLOBAL) sobre l'excel·lent treball que el Dr. Oriol Mitjà està fent des de la seva plataforma de recerca a l'illa de Lihir (Papua Nova Guinea) per identificar la millor estratègia per a la distribució d'azitromicina, després de descobrir, el 2012, que aquest antibiòtic elimina la malaltia de pian de forma ràpida, indolora i assequible.

Els IV Premis DKV Medicina i Solidaritat tenen una dotació econòmica de 10.000 euros per a cadascuna de les quatre categories. El seu objectiu és reconèixer grans iniciatives i facilitar-los, a més, el suport econòmic i mediàtic necessari perquè puguin seguir endavant i esdevinguin una eina de transformació de la salut. El jurat dels premis està format per dotze professionals de diferents àmbits, tots ells vinculats amb la salut i la responsabilitat social.

Tots els guanyadors han rebut, com a trofeu, una de les obres de l'artista català Jordi Pallarés. El pintor ha donat desinteressadament una de les seves obres per a la creació del trofeu, la pintura Mozart, 2005, inspirada en les mostres de sang de laboratori i les plaques de microscopi, com a símbol de la medicina i la investigació científica. Pallarés ha exposat les seves obres en diferents ocasions de la mà de la Fundació DKV Integralia.

Empresa responsable

DKV Seguros considera que les empreses tenen una responsabilitat social davant els ciutadans i aposta pel desenvolupament sostenible. L'entitat asseguradora defensa que la necessitat d'obtenir beneficis econòmics, a través de bons productes i un bon servei, és compatible amb la cerca del benefici social i mediambiental.

De fet, la responsabilitat empresarial és un dels pilars sobre els quals es fonamenta l'estratègia de la companyia, forma part de la seva missió empresarial com un aspecte clau en la manera d'entendre el negoci de la companyia i es basa en donar resposta a les expectatives de tots els grups d'interès: empleats, clients, metges, mediadors, administració, societat, etc.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. ERGO, present en més de 30 països, concentra la seva activitat a Europa i a l'Àsia, oferint un complet espectre d'assegurances, provisió i serveis. Prop de 43.000 persones treballen per al grup, entre empleats i agents comercials. ERGO pertany a Munich Re, un dels líders mundials en assegurances i reassegurances.

A Espanya, el Grup DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.