El col·lectiu Boa Mistura pintarà un gran mural a l'entrada de l'Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron, amb la col·laboració de DKV i el Museu Nacional d’Art de Catalunya

Vall d’Hebron, el Museu Nacional i DKV Seguros s'alien en aquest projecte per acostar l'art a l'hospital. Les tres organitzacions convergeixen en la seva vocació per dur a terme projectes que desenvolupin el benestar de la societat.

El proper mes de desembre, el col·lectiu artístic Boa Mistura decorarà l'Hospital Maternoinfantil Vall d’Hebron pintant un enorme mural de 19 metres de llarg per 4 i mig d'ample al mur de l'entrada del centre sanitari. Aquesta iniciativa serà el colofó de la segona edició del concurs Fresh Art Kids de DKV, que, en aquesta ocasió, compta amb la col·laboració del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i de la Vall d’Hebron. Aquest mural únic estarà inspirat en l'obra Ramon Casas i Pere Romeu en un tàndem, de Ramon Casas, que pertany a la col·lecció del Museu Nacional d’Art de Catalunya, que ha posat a disposició dels artistes tots els seus recursos i obres per elaborar el mural. A més, en aquesta ocasió, els Boa Mistura no treballaran sols, ja que tindran la col·laboració dels nens hospitalitzats a Vall d’Hebron, del personal de l'hospital, de DKV i del Museu Nacional, així com dels dos guanyadors de l'edició 2017 del concurs DKV Fresh Art en la categoria de grafit.

La fase final del projecte, en què tots els artistes plasmaran la creació en el mur de l'entrada del Maternoinfantil Vall d’Hebron, tindrà lloc durant la setmana de l'11 al 15 de desembre. Anteriorment, els Boa Mistura i el Museu Nacional faran un taller amb els infants per estudiar la pintura de Ramon Casas i definir el missatge que es plasmarà en la creació definitiva, que quedarà de manera permanent com un element més de l'hospital.

Per al col·lectiu Boa Mistura serà la segona vegada que participen en el projecte. Aquest equip d'artistes multidisciplinari amb arrels en el grafit, nascut al final del 2001, ja va participar l'any passat en l'anterior edició del programa. Els seus treballs, desenvolupats principalment en l'espai públic amb l'objectiu de transformar el carrer i crear vincles entre les persones, estan presents a mig món.

Concretament, aquesta acció pertany al programa Arteria de DKV, que engloba diversos projectes que utilitzen l'art com a eina de comunicació amb l'objectiu de millorar la salut i la qualitat de vida de les persones. Des d'Arteria es treballa, a més, en la humanització dels espais hospitalaris, a fi de millorar l'experiència dels pacients i acompanyants.

La primera edició de Fresh Art Kids, celebrada l'any passat, va ser un gran èxit, amb la participació de més de 2.500 nens i nenes, i va culminar amb el gran mural que decora l'hospital Gregorio Marañón de Madrid. Aquest certamen neix amb la intenció d'impulsar la creativitat i la innovació dels infants i adolescents a través de l'art.

Per al Museu Nacional, l'accessibilitat universal és un repte. Amb aquest projecte el museu cerca facilitar la inclusió i la participació de tota la ciutadania; tant dins com fora del museu. Per aconseguir aquesta accessibilitat universal, el Museu Nacional no pot treballar sol i per això estableix aliances amb altres organitzacions. La realització de la pintura mural a l'Hospital Vall d’Hebron amb la col·laboració de l'empresa DKV exemplifica un nou model de partenariat amb les empreses, que va més enllà del simple patrocini i cerca identificar interessos comuns per desenvolupar projectes conjunts.

Vall d'Hebron situa el pacient al centre de la seva activitat, en la cura de la seva salut i també en el tracte durant la seva estada a l'hospital. Gràcies a la tasca dels professionals i a la col·laboració amb organitzacions com DKV i el Museu Nacional fem possible que la relació amb el pacient sigui més humana, pròxima i agradable. Aquest projecte va en la línia de la humanització de Vall d'Hebron i de la responsabilitat social de l'hospital. És una aposta per millorar la qualitat de vida dels pacients i els seus familiars.