DKV presenta la V edició dels seus Premis Medicina i Solidaritat

Aquests guardons reten homenatge a les entitats i els professionals sociosanitaris més solidaris i tenen una dotació econòmica de 10.000 euros en cadascuna de les seves quatre categories

DKV inicia la V Convocatòria dels Premis DKV Medicina i Solidaritat i obre avui el període per a la presentació de candidatures a aquests guardons, que reconeixen entitats i persones relacionades amb el sector sociosanitari en la seva tasca per donar suport o impulsar projectes solidaris més enllà de la seva tasca estrictament professional i facilitar-los, a més, el suport econòmic i mediàtic necessari perquè puguin seguir endavant i esdevinguin una eina de transformació de la salut.

Des d'avui i fins a l'11 de març, els candidats poden presentar els seus projectes a través del microsite http://www.dkvseguros.com/PremiosDKVmedicinaysolidaridad on podran emplenar el formulari de participació. Posteriorment, un jurat especialitzat valorarà les candidatures en funció de l'impacte social, els recursos econòmics destinats, la viabilitat del projecte i la capacitat de generar valor innovador. La decisió dels premis tindrà lloc durant una gala que se celebrarà a Madrid al final del mes de maig.

Els V Premis DKV Medicina i Solidaritat tenen una dotació econòmica de 10.000 euros per a cadascuna de les seves quatre categories:

Premi Metge Solidari, per un projecte o acció de voluntariat sanitari de gran impuls. En l'edició anterior aquest premi va recaure en Cirugía en Turkana per la seva tasca d'ajuda a la població de la regió de Turkana, a Kènia. L'equip es va desplaçar al país africà en 14 ocasions, des de 2004, per oferir assistència en cirurgia general i ha practicat més de 1.750 operacions.

Premi a la Trajectòria, premi a títol personal de reconeixement a un camí de desenvolupament en l'àmbit de la medicina, el benestar i la solidaritat. La Dra. Adriana Kaplan fou la guardonada en l'edició anterior pels seus més de 30 anys en el camp de la recerca en antropologia mèdica i la seva lluita per erradicar la mutilació genital femenina als països on es practica.

Premi al Professional DKV, al professional de la salut o hospital de DKV Seguros pel seu acompliment en l'excel·lència. En l'edició anterior, el premi va recaure en Serortram, gràcies a la tasca dels seus dos impulsors, el Dr. David Calvo i el Dr. Alejandro Muset, que durant quatre anys van viatjar cinc vegades a l'any a Angola per proporcionar tractament gratuït i una opció de vida a infants i nadons amb paràlisi de plexe braquial obstètrica total o parcial, així com tractaments pal·liatius a infants afectats de paràlisi cerebral en aquelles comunitats sense recursos.

Premi a la Innovació en Salut Digital, que reconeix projectes que aposten per la innovació en e-Health amb una projecció solidària clara i reconeguda. Aquest premi, que es va atorgar per primera vegada l'any passat, va recaure en la Fundació Recover pel seu “Programa de telemedicina Salud 2.0: África-España profesionales conectados”, que connecta professionals sanitaris africans amb voluntaris sanitaris espanyols que els donen suport en la determinació del diagnòstic i tractament dels seus pacients.

El jurat dels premis està compost per professionals de diferents àmbits, tots ells vinculats amb la salut i la responsabilitat social i així com representants de DKV i de la Fundació DKV Integralia. Entre ells s'hi troben: el Dr. Miguel Ángel Sánchez Chillón, president del Col·legi de Metges de Madrid; el Dr. Josep Santacreu, conseller delegat de DKV Seguros; el Dr. Manuel Vilches, director general d'IDIS (Institut per al Desenvolupament i Integració de la Sanitat); Carmen Fernández, directora de "Diario Médico" i "Correo Farmacéutico"; el Dr. Rafael Casas Esteve, psiquiatre i director de l'estudi sobre la situació actual de l'obesitat infantil a Espanya; el Dr. José Luis Baquero, vicepresident del Fòrum Espanyol de Pacients; el Dr. Bartolomé Beltrán, director de Prevenció i Serveis Mèdics del Grup ATRESMEDIA; Miguel Angel Máñez, economista, gestor sanitari i bloguer; María Jesús de la Fuente, directora de Fundació Recover, guanyadors del premi en innovació en salut digital de l'any passat; Ana Sainz, directora general de la Fundació SERES; Coral Larrosa, periodista a Informativos Telecinco i vicepresidenta d'ANIS, Associació Nacional d'Informadors de la Salut; el Dr. Francisco J. Juan, director general de Salut de DKV i Miguel García, director de Comunicació i Negoci Responsable de DKV.