Gemma Hassen-Bey i Elena Jacinto donen una lliçó de superació a través de l'esport

Les esportistes paralímpiques han explicat, en un acte celebrat a la Torre DKV, com la pràctica d'esport els ha ajudat a millorar la seva vida

Gema Hassen-Bey, la medallista i pionera de l'esgrima paralímpica, i Elena Jacinto, responsable de Qualitat de la Fundació Integralia DKV i reconeguda tenista paralímpica, han participat en un acte a la Torre DKV de Zaragoza en què han explicat els reptes més importants de la seva vida i com l'esport s'ha convertit en una eina d'èxit per a la superació personal.

Gema Hassen-Bey, que ha participat en els jocs olímpics en cinc ocasions, ens va sorprendre a tots el novembre passat quan va culminar el seu ascens al Teide, el pic més alt d'Espanya amb 3.718 metres d'altura, i va esdevenir la primera atleta del món a aconseguir el cim en cadira de rodes, només amb la força dels seus braços. L'aventura li va costar dotze dies i no ho hauria pogut aconseguir sense l'ajuda del seu equip, ni de la gent i les empreses que li van donar suport tant econòmic com emocional, entre les quals hi ha DKV. “Cal saber com ajudar. No cal anar-se'n gaire lluny, ni es necessiten grans quantitats de diners, sinó que, de vegades, amb un simple gest n'hi ha prou. En això hi ha molta solidaritat”, va confessar l'atleta durant la seva intervenció.

Elena Jacinto és, també, un exemple de superació i optimisme. L'esportista va patir una lesió medul·lar en un accident i, arran d'aquest o “gràcies a ell”, com ella sol afirmar, li van detectar i va poder començar a tractar una malaltia mental que ara està controlada. “L'esport és important per a qualsevol discapacitat, però està demostrat científicament que ajuda a estabilitzar les malalties mentals”, opina Jacinto.

L'acte ha finalitzat amb la presentació de l'Oxfam Intermon Traiwalker, 100 km, Una causa per part d'Oscar Hernández, responsable d'Esdeveniments esportius i Captació de fons d'Oxfam Intermón. Es tracta del repte esportiu i solidari per equips més important que existeix. Els participants, dividits en equips de 6 persones (4 membres de l'equip caminen i els altres 2 formen l'equip de suport, que els ofereix el suport necessari en alguns punts del recorregut), s'enfronten durant 32 hores al desafiament de recórrer en equip 100 quilòmetres, amb l'objectiu de lluitar contra la pobresa i el dret a l'aigua. Abans del repte, els participants han aconseguit 1.500 euros que destinaran a programes d'Oxfam Intermón. Aquesta iniciativa cerca, a més, promoure el treball en equip, el lideratge, el sentit de pertinença, la solidaritat, l'esforç i el compromís.

Elena Jacinto ha participat en diverses ocasions en aquesta prova esportiva i solidària que DKV ha patrocinat des del seu llançament a Espanya el 2011. “És dur, però en el moment final se t'oblida tot. Hi ha dones que han de recórrer cada dia 50 km per aconseguir un got d'aigua i penses: no podré fer-ho?”, va comentar l'esportista. “Gràcies a aquesta iniciativa, Oxfam Intermón aconsegueix prou donatius per impulsar més de 400 projectes en 90 països. Hi ha molta gent que necessita la nostra ajuda, i nosaltres només aportem el nostre granet de sorra”, va afegir Jacinto.

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i que han d'assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat, a través d'accions dirigides als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.