DKV i Ariel Rot recapten junts 6.600 euros contra el càncer a Madrid

El músic argentí va actuar divendres passat en un concert solidari organitzat per DKV, en què es van aconseguir recaptar 6.600 euros destinats a la Fundació Cris Contra el Cáncer

DKV ha organitzat un concert solidari del guitarrista, cantant, compositor i productor argentí, Ariel Rot, en el marc del II concert de Veus Solidàries DKV, una iniciativa benèfica en suport de la Fundació Cris Contra el Cáncer, organització que té com a objectiu fomentar i finançar projectes de recerca per al tractament i la cura d'aquesta malaltia. El concert de divendres passat a la sala Galileu Galilei, va aconseguir recaptar 6.600 euros per a la causa.

Cadascun dels assistents ha pogut escollir el preu de la seva entrada fins a completar un aforament total de 400 persones, amb unes donacions que han oscil·lat entre els 20 € i els 150 €. A més, s'ha habilitat una ‘Fila 0’ per a tots aquells que no podien assistir al concert, però que van voler contribuir igualment a la causa.

El II concert de Veus solidàries DKV ha estat el primer concert de l'artista de Buenos Aires després del comiat de “Tequila” del passat 25 de setembre al WiZink Center de Madrid, que va servir per celebrar l'adeu als escenaris d'un grup mític en l'escena del Rock&Roll en espanyol.

Per part seva, “Veus solidàries DKV” és una iniciativa amb la qual la companyia asseguradora de salut pretén vincular el compromís social de la marca amb els valors de la música, a través d'artistes de primer nivell. En la primera edició, celebrada el 14 de febrer a la Sala Luz de Gas de Barcelona, l'intèrpret convidat va ser el cantant Antonio Carmona, que va aconseguir penjar el cartell de “no hi ha entrades” en la seva tornada als escenaris per presentar el seu tercer àlbum en solitari, “Obras son amores”.

Solidaritat a través de la música

Veus solidàries DKV és un projecte ideat pel Departament de Negoci Responsable de la companyia i la plataforma solidària Un milió de somriures per premiar i reconèixer la col·laboració en causes socials dels seus empleats, clients, metges i agents, oferint-los una experiència musical en directe.

Uns recitals que, a més, serveixen per finançar iniciatives socials d'impacte en l'àmbit de la salut, a través de la recaptació de la venda d'entrades, les donacions dels assistents i les aportacions de l'asseguradora.

Així ho explica el conseller delegat de DKV, Josep Santacreu: “gràcies a la nostra col·laboració en el passat amb l'artista Antonio Orozco i els patrocinis del Festival de Pedralbes o el Festival Mil·lenni, ja coneixem la capacitat de comunicació emocional de la música; així que ara avancem amb un nou projecte propi vinculat al compromís social dels nostres empleats i col·laboradors i la recollida de fons per a causes solidàries”.

Per fer-ho, l'asseguradora produeix i finança els recitals, selecciona l'intèrpret convidat i tria la iniciativa o projecte en ajudar amb la seva recaptació.

Donació a la Fundació Cris Contra el Cáncer

La Fundació CRIS Contra el Cáncer és una organització privada i sense ànim de lucre dedicada exclusivament a la recerca contra aquesta malaltia (adulta i infantil) amb fons recaptats de particulars i empreses. Marta Cardona, directora, comenta: “Volem agrair a DKV la seva implicació per donar suport a CRIS a través de la música, una iniciativa diferent per conscienciar la societat de la necessitat d'invertir en recerca” i afegeix: “En aquesta ocasió, els fons aniran destinats al projecte de càncer de mama que desenvolupem conjuntament a Salamanca i Albacete. Necessitem el suport de la gent perquè la recerca continuï avançant per trobar una cura”.

Aquest projecte, centrat en com combatre la resistència a tractaments antitumorals en càncer de mama, el dirigeixen el Dr. Atanasio Pandiella i el Dr. Alberto Ocaña al Centre d'Investigació del Càncer de la Universitat de la Salamanca i al laboratori d'Oncologia Translacional de l'Hospital d'Albacete de la Universitat de Castella-la Manxa. El seu objectiu se centra a identificar les causes per les quals moltes dones amb tumors de mama tenen un pronòstic greu, cercant teràpies alternatives per aconseguir la seva cura total. De moment, CRIS Contra el Cáncer ha invertit ja 350.000 euros.

Un milió de somriures

Com a companyia d'assegurances que més es preocupa per aconseguir una societat més saludable, DKV intenta implicar diàriament els seus contribuents en els diversos programes de voluntariat i activitats de responsabilitat social que posa en marxa, com per exemple Medialia o Un milió de somriures.

Aquesta última consisteix en una plataforma digital d'iniciatives socials que té la finalitat de fomentar la solidaritat i afegir valor en la relació amb el client, ajudant-lo a involucrar-se en projectes socials. Per fer-ho, mensualment DKV els proposa participar en diverses causes solidàries a canvi de punts, anomenats somriures, que poden bescanviar per premis com ara donacions a ONG, entrades de cinema o vals per a experiències d'oci. A més, per part seva, l'asseguradora es compromet a igualar els diners donats pels usuaris d'Un milió de somriures tal com descriuen les bases.

A Espanya, DKV està implantat en tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.