DKV Seguros obre la 9a edició del seu concurs Fresh Art per a joves artistes

El proyecto ganador será premiado con una beca d'estudios valorada en 3.000., mientras que el segundo clasificado recibirá 2.000. y el tercero, 1.000.

DKV Fresh Art és una iniciativa de DKV Seguros que neix amb la intenció de promoure les inquietuds artístiques entre estudiants de batxillerat i de grau mitjà, premiant aquells que destaquin per la seva creativitat en algun camp d'expressió de l'art contemporani. La companyia asseguradora obre aquest dimarts 18 d'abril la recepció de candidatures per al concurs, adreçat a joves d'entre 16 i 21 anys.

Els participants podran presentar les seves obres en sis disciplines diferents: pintura, fotografia, escultura, dibuix, vídeo-art i grafit. El projecte guanyador serà premiat amb una beca d'estudis de 3.000 €, mentre que el segon classificat rebrà 2.000 € i el tercer, 1.000 €. En els tres casos, es destinaran 1.000 € a cada centre educatiu per invetir-los en material o activitats de formació. Aquest concurs, que té el suport de la Universitat Politècnica de València (UPV), s'integra en el programa d'art ARTERIA DKV, a través del qual DKV Seguros promou diferents accions dirigides a fomentar la creació artística, com una via de comunicació i expressió, motor de salut i forma de potenciar el desenvolupament personal. La presentació dels treballs es podrà fer des del 18 d'abril fins al 5 de juny de 2017, a través del web concursos.dkvseguros.com/freshart2017 o del telèfon 900 828 405.

La convocatòria constarà de dues fases. Durant la primera, un jurat d'experts seleccionarà 12 guanyadors que participaran en el Campus DKV Fresh Art 2017 a la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València, el contingut del qual s'especificarà després de conèixer el perfil artístic d'aquests guanyadors. En una segona fase, a més de formar-se en diferents matèries artístiques, els artistes seleccionats elaboraran una obra d'art durant la seva estada a la UPV. Aquesta producció haurà de ser de l'especialitat per la qual hagin resultat guanyadors de la convocatòria. Aquestes produccions seran sotmeses al veredicte d'un segon jurat d'experts, que en valorarà la qualitat tècnica/plàstica, així com l'emotivitat i l'originalitat, i posteriorment triarà tres premiats. Així, la Facultat de Belles Arts es tancarà durant una setmana al públic i cedirà les seves instal·lacions per a l'ús dels guanyadors, que es dedicaran a fer les seves obres al centre.

Aquesta iniciativa està integrada en el programa d'art ARTERIA DKV, a través del qual DKV Seguros promou diferents accions dirigides a fomentar la creació artística, com una via de comunicació i expressió, motor de salut i forma de potenciar el desenvolupament personal.

El programa ARTERIA DKV inclou també el fons d'obres de la Col·lecció DKV, amb prop de 550 peces realitzades per 225 artistes espanyols, el concurs Fresh Art adreçat a estudiants preuniversitaris, i la càtedra d'empresa DKV Arte y Salud en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV), que contribueix a la formació i difusió de nous artistes.

El Grup DKV forma part d'ERGO, un dels principals grups asseguradors a Alemanya i Europa. ERGO, present en més de 30 països, concentra la seva activitat a Europa i a l'Àsia, oferint un complet espectre d'assegurances, provisió i serveis. Prop de 43.000 persones treballen per al grup, entre empleats i agents comercials. ERGO pertany a Munich Re, un dels líders mundials en assegurances i reassegurances.

A Espanya, el Grup DKV està implantat a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.