Quiero cuidarme es consolida com l'aplicació de salut amb més baixades d'Espanya en superar les 212.000

Quiero cuidarme forma part del nou model de salut digital creat per DKV, que posa l'individu al centre

Cada vegada són més els espanyols que aposten per gestionar, controlar i millorar el seu estat de salut i benestar a través de Quiero cuidarme, l'aplicació mòbil de DKV. Tant és així que, amb més de 212.000 baixades, en menys d'un any ha esdevingut l'aplicació de salut més baixada d'Espanya. Una dada que no només confirma la creixent conscienciació social sobre la importància d'adoptar un estil de vida saludable per gaudir d'una òptima salut física i mental, sinó també l'auge de l'ús d'eines de salut digital entre la població.

En un context en què la tecnologia està fent evolucionar la cura de la salut cap al monitoratge i l'autoavaluació com a mesura de prevenció, Quiero cuidarme s'ha erigit com l'app de salut líder al nostre país. Una fita que, segons el conseller delegat de DKV Seguros, Josep Santacreu, demostra que “amb Quiero cuidarme hem creat un nou model de salut digital a Espanya”. I afegeix: “aquest model posa l'individu al centre. Perquè sabem que, si hom es coneix millor, es pot cuidar millor i, per tant, pot optimitzar el seu estat de salut general actual, així com evitar determinats mals en el futur”.

És per això que, a més de permetre a l'usuari monitorar-se d'una forma senzilla, responsable i a qualsevol lloc, l'eina també l'incentiva i li dona suport perquè pugui seguir uns hàbits de vida saludables.

Facilitar l'autocura i la prevenció, la clau de Quiero cuidarme

Quiero cuidarme es tracta, doncs, d'una app mòbil de salut que apodera l'usuari per cuidar la seva salut i benestar com a mesura de prevenció. Quan l'usuari introdueix les seves dades personals a l'aplicació responent una sèrie de qüestionaris, aquesta li proporciona el seu índex de vida saludable (IVS), una qualificació numèrica del 0 al 1.000 dels seus hàbits i estat de salut, que s'obté mitjançant un algoritme científic basat en nou paràmetres: activitat física, alimentació saludable, massa corporal, colesterol, glucosa, pressió arterial, consum de tabac, benestar emocional i qualitat del son; sent aquests dos últims indicadors especialment diferencials respecte d'altres eines de monitoratge de la salut, i alhora claus per avaluar la salut general de cadascú. A més, l'algoritme també té en compte altres aspectes, com l'edat o el sexe, que també influeixen en l'estil de vida saludable.

Amb tot, l'IVS es converteix en una valuosa informació personal que permet els usuaris conèixer el seu estat de salut i prendre mesures per millorar-lo. En aquest sentit, partint de l'índex de vida saludable obtingut i, sobretot, de les respostes donades en els qüestionaris de cada indicador (alimentació, exercici físic, qualitat del son, benestar emocional, etc.), l'aplicació de DKV ofereix consells individualitzats sobre hàbits de vida saludable, perquè els usuaris puguin aplicar-los al seu estil de vida i assolir, així, un estat de salut òptim, tant per avui com per al dia de demà.

DKV entén que les empreses han d'anar més enllà dels beneficis econòmics i que han d'assumir la seva responsabilitat ètica, social i mediambiental amb la societat, a través d'accions dirigides als seus grups d'interès. Com a companyia asseguradora, DKV s'esforça per crear un món més saludable en els àmbits de la salut i el medi ambient, l'obesitat infantil, la inserció laboral de persones amb discapacitat i l'envelliment actiu.

A Espanya, DKV està implantada a tot el territori nacional amb una àmplia xarxa d'oficines d'assegurances de salut (https://cat.dkvseguros.com/seguros-medicos-particulares) i consultoris, on treballen gairebé 2.000 treballadors que donen servei a prop de 2 milions de clients.